Seizoen 2013/2014
kvk 41125580 Rotterdam
TEKENEN/SCHILDEREN
CURSUSSEN
Voor beginners worden de basistechnieken van het tekenen en schilderen behandeld. Begrippen zoals lijn, vorm, licht-donder, ruimte, kleur, compositie ens. zullen besproken worden. Er kan met allerlei materialen gewerkt worden zoals houtskool, grafiet, krijt, inkt, acryl- en aquarelverf.

Gevorderden kunnen in deze cursus zelf hun materiaal en ontwerp bepalen. Ook aandacht is er voor afwerking van paspartout en lijst.
  AQUARELLEN
Maak kennis met de kunst van aquarelleren. Leer te werken met de basistechnieken: effen vlakken schilderen, structuur met verf, kleurleer, kleurencirkel, penseeltechniek, nat in nat werken, papier opspannen enz.

Gevorderden kunnen gezamelijk opdrachten uitwerken of zich verdiepen in een speciale techniek.
KERAMIEK
Leer in deze cursus te werken met klei d.m.v. verschillende technieken, zoals het werken met rolletjes, repen, stukjes, platen en met wat ingewikkelder vormen d.m.v. boetseren. Ook de basisbeginselen van het glazuren van de gebakkn klei worden aangeleerd, evenals decoratietechnieken en het werken met engobes en oxides.

Zowel beginners als gevorderden kunnen hun kennis in deze cursus verdiepen.
  EDELSMEDEN
Maak kennis met ambachtelijk edelsmeden en met verschillende vormgevingsmogelijkheden.
De bewerking van metalen zoals: koper, messing, zilver en het combineren met andere materialen, leidt tot het ontstaan van een heel persoonlijk sieraad. Door aandacht te besteden aan zowel vormgeving als aan de techniek, zal gedurende de cursus de samenhang tussen deze twee duidelijk worden.
Stichting Kreatief Centrum
Hoek van Holland
De plek om creatief te denken en doen!
Docenten
Clemens Zijlmans